Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα άρθρα του blog μας!

Τα σχολεία έκλεισαν. Και τώρα τι κάνουμε;

Της Ματίνας Παπαγεωργίου (μητέρα μαθητή του Δημοτικού μας).

Αυτή η σκέψη βασάνιζε το μυαλό μου, πέρσι τέτοια εποχή, ως μαμά-πρωτάκι. Πρωτάκι ήμουν βέβαια, αφού πρωτάκι στο σχολείο μας είχα. 🙂 Θυμάμαι, που ρωτούσα κάθε μαμά με την οποία μιλούσα κι είχε τουλάχιστον ένα παιδί σε τάξη δημοτικού, πώς χειρίζεται αυτές τις μέρες.

Γιατί τα παιδιά θέλουν την απόλυτη ξεκούραση, έτσι όπως την εννοούν αυτά. Εμείς, ως γονείς όμως, έχουμε να σκεφτούμε πολλά.

Πώς θα ξεκουραστούν, αλλά χωρίς να τη βγάλουν μπροστά στην τηλεόραση, τα video games και τα tablets;
Πώς θα το διασκεδάσουν, ενώ ταυτόχρονα θα θυμηθούν να κάνουν και καμιά επανάληψη και άσκηση για το σχολείο;
Πώς θα προσφέρουμε στα παιδιά ό,τι καλύτερο μπορούμε, για να γεμίσουν εμπειρίες και αναμνήσεις και μετά να επιστρέψουν ορεξάτα στη σχολική καθημερινότητα;

Οι απαντήσεις που έπαιρνα λοιπόν από τους γονείς, περισσότερο μαμάδες βέβαια, ήταν μπορώ να πω της… απορίας και της απόγνωσης. «Έλα ντε!», «Άστα να πάνε», «Αχ, μη μου το θυμίζεις», «Καλώς ήρθες στο club»… 🙂 Έτσι ξεκινούσαν. Η συνέχεια, δεν με βοήθησε ιδιαίτερα. Sorry κορίτσια. 😀

Μα, δε φταίω. 🙂 Τρεις «σχολές», πίστευαν κι οι τρεις ότι ακολουθούν την καλύτερη τακτική. Όλες με επιχειρήματα.

Σχολή Α. Παρασκευή κλείνουν τα σχολεία; Την ίδια ή την επόμενη μέρα, πρέπει να έχει τελειώσει το παιδί όλα τα μαθήματα. Όλα όμως. Πριν ανοίξουν τα σχολεία, ξανά επαναλήψεις. Κάποιοι πρόσθεταν στο ενδιάμεσο extra δουλειά από τους ίδιους, για να μην ξεχνιόμαστε ή για επιπλέον ενίσχυση γνώσεων.

Σχολή Β. Κάθε μέρα θα υπάρχει ρουτίνα και πρόγραμμα. Αν το αλλάξεις αυτό, δεν πρόκειται να ξαναμπεί σε ρυθμό το παιδί. Κάθε μέρα από λίγο. «Αποδίδει;» ρωτούσα. «Αυτό είναι σχετικό» μου απαντούσαν.

Σχολή Γ. Λίγες μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων. Τότε τα διαβάζουμε όλα. «Νωρίτερα ξέχνα το!». Είχα κι εγώ τις απορίες μου και στο γιατί, η απάντηση ήταν «Γιατί απλά, θα δεις ότι δε στρώνονται τα παιδιά τις υπόλοιπες μέρες.».

Προσπάθησα για το Β, αγρίεψα λίγο και πήγα μια ιδέα από το Α και κάπως σχεδόν καταλήξαμε στη Γ σχολή. Η Β σχολή, μου φάνηκε η απόφαση της ισορροπίας και της τάξης, του προγραμματισμού και της οργάνωσης. Καλό είπα θα’ναι. Αλλά δεν έβγαινε, έτσι όπως πίστευα. Το αποτέλεσμα; Μάλλον μπέρδεψα τον μικρό μου, του έκανα και κήρυγμα και όταν επέστρεψε στο σχολείο, είδα ότι δεν είχε την ίδια διάθεση με το α’ τρίμηνο. Όχι τραγικά, αλλά χρειαζόταν πια μεγαλύτερη προσπάθεια εκ μέρους μου για να συγκεντρωθεί στο καθημερινό του διάβασμα. Πήρε καιρό. Έτσι γίνεται πάντα;

Φέτος, είμαι οργανωμένη και υποψιασμένη. Και έχω το δικό μου «όπλο»: μα φυσικά το ίδιο μας το σχολείο.

Μου έλυσαν απορίες, μου έδωσαν κατευθύνσεις και με έκαναν να νιώσω πιο ήσυχη.

Ρώτησα, απάντησαν και μοιράζομαι μαζί σας, τη δική τους άποψη και το συμπέρασμα στο οποίο έχουν καταλήξει ως ομάδα.

Αν ταυτίσω την απάντησή τους με μια… σχολή από τις παραπάνω, είναι περίπου η Γ! Ναι, ναι αυτή. Αυτή που όλα τα παιδιά θέλουν κι εμείς γκρινιάζουμε ότι είναι της τελευταίας στιγμής. Κάτι ξέρουν τα σοφά πλασματάκια μας, ε; 😉

Χαρακτηριστικά η Αλίκη Ταγκαλάκη, η ψυχολόγος του σχολείου, μου είπε:

«H αντίληψη στον Πλάτωνα είναι ότι τα παιδιά στις γιορτές δεν πρέπει να απασχολούνται καθόλου με πράγματα του σχολείου. Χρειάζεται να κάνουν ένα μεγάλο διάλειμμα από την καθημερινότητά τους. Άλλωστε, ακόμα και στις κοινωνίες που οι άνθρωποι ακολουθούσαν τους ρυθμούς τις φύσης και η καθημερινές δουλειές στα χωράφια και στα ζώα ήταν θέμα επιβίωσης, στις γιορτές υπήρχε πάντα ένα -έστω και πολύ μικρότερο-  διάλειμμα, ήταν η ευκαιρία να είναι όλοι μαζί, να χαίρονται να ξεκουράζονται. 

Έχει σημασία τα παιδιά να καταλάβουν από νωρίς το νόημα της διαχείρισης του χρόνου τους και με αυτή τη διαχείριση χρειάζεται να μπορεί πάντα να οριστεί και ο χρόνος για τον εαυτό τους.

Συνοψίζοντας:

√ Στις διακοπές, τα παιδιά κάνουν διακοπές.

√ Ξεκουράζονται.

√ Παίζουν. Επιτραπέζια. 😉

√ Κάνουν βόλτες.

√ Πάνε θέατρο.

√ Επισκέπτονται ένα μουσείο.

√ Βλέπουν φίλους.

√ Διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία

√ Έρχονται σε επαφή με τη φύση.

√ Τα μαθαίνουμε να διαχειρίζονται το χρόνο τους, όχι μόνο για τις υποχρεώσεις τους, αλλά και τον ελεύθερο τους χρόνο.

√ Η πρώτη βδομάδα των διακοπών, είναι αφιερωμένη στην ξεκούραση και διασκέδαση των παιδιών.

√ Τη δεύτερη βδομάδα, εφόσον υπάρχουν μαθήματα και ασκήσεις που πρέπει να γίνουν, μοιράζεται ο όγκος της ύλης.

√ Με πρόγραμμα και πάντα μετά από συνεννόηση γονέων και μαθητή.

√ Παρέχουμε ό,τι χρειάζεται το παιδί, για να διαβάσει ήρεμα στο οικείο, κατά προτίμηση, περιβάλλον του.

Όσο για το τι γίνεται με την επιστροφή τους στη σχολική καθημερινότητα, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι είναι αναμενόμενη μια μικρή περίοδος προσαρμογής, όπως και απαραίτητος ο σεβασμός σε αυτή την ανάγκη των μαθητών, από γονείς και εκπαιδευτικούς.

«Στον Πλάτωνα, αντιμετωπίζουμε την επιστροφή στο σχολείο μετά το Πάσχα όπως τώρα, για παράδειγμα, αλλά και μετά κάθε διακοπές με όλη την προσοχή που απαιτούν οι περίοδοι προσαρμογής. Έχουμε πολλά πράγματα να μοιραστούμε από τις μέρες που δεν ειδωθήκαμε και πολλά νέα να σχεδιάσουμε ή να ανακαλύψουμε. Ξανα- ξεκινάμε, όλοι μαζί, συνειδητά και αβίαστα το ταξίδι μας στη γνώση, εντείνοντας σταδιακά τους ρυθμούς και βέβαια, φροντίζοντας να είναι η εκπαιδευτική εμπειρία κάθε μέρα και πιο συναρπαστική.»

Καλά σκέφτηκα όλα αυτά, αλλά κάποιοι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι χρειάζεται να δώσουν στους μαθητές τους μεγάλο όγκο εργασιών και διαβάσματος στις διακοπές. Τι κάνουμε τότε; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαχείρισης; Πόσο ρόλο παίζει η προσωπικότητα του παιδιού σε αυτό ή και η ηλικία;

«Οι γονείς πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά στο κομμάτι της οργάνωσης. Να τους μαθαίνουμε να προγραμματίζουν τις δουλίτσες που έχουν να κάνουν από μικρή ηλικία. Λίγο κάθε μέρα είναι το σωστό, βάζοντας ένα πλάνο που το κατανοεί το παιδί, το συμφωνεί γονιός και παιδί ως προς την ώρα της ημέρας που το βολεύει και είναι σταθερό, όπως είναι και το καθημερινό διάβασμα τις περιόδους λειτουργίας του σχολείου.

Φυσικά στις ημέρες των εορτών γιορτάζουμε όλοι και δεν εργαζόμαστε ούτε διαβάζουμε, όπως επίσης και όταν είμαστε σε εκδρομή. Χαιρόμαστε τη γιορτή και την εκδρομή καθώς όπως έλεγαν και οι αρχαίοι “βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος”! 

Ανάλογα με την ηλικία έρχεται και η εργασία που έχει να γίνει και ο χρόνος που έχουμε να διαθέσουμε. Ο προγραμματισμός είναι ένα επίκτητο στοιχείο της προσωπικότητας και διδάσκεται από το περιβάλλον, ενώ παράλληλα μπορεί να αφομοιωθεί μόνο κάτω από ήρεμες συνθήκες και με το αίσθημα της σιγουριάς που προσφέρει στο παιδί προς το οργανωμένο και προβλέψιμο περιβάλλον γύρω του.»

Να σου πω κάτι; Θα ακολουθήσω τις συμβουλές τους φέτος. Ξεκάθαρα απέναντι στο παιδί μου, ξεκάθαρα και στον εαυτό μου. Γιατί κι αυτό παίζει ρόλο.
Καλό Πάσχα!
Post a comment

sixteen − 14 =

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Για να διευκολύνουμε τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου, χρησιμοποιούμε «cookies». Τα cookies είναι μικρά αρχεία δεδομένων / κειμένου που αποθηκεύονται στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας από το πρόγραμμα περιήγησής σας και τα οποία είναι απαραίτητα για τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου.

Χρησιμοποιούμε Session Cookies για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένη εμπειρία στην πλοήγηση των συνδρομητικών υπηρεσιών ή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες