Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα άρθρα του blog μας!

ΙΘ’ Mαθητικό Συμπόσιο ASPnet της UNESCO: Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα!

Γράφει η Αναστασία Τσιβγούλη

Η ζωή μας μπορεί να γίνει καλύτερη στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν τρόποι. Τους γνωρίζουν ήδη μαθητές και μαθήτριες. Το μέλλον μας, δηλαδή, έχει άποψη και δείχνει το δρόμο!

Μια βόλτα στο πρόσφατο μαθητικό συμπόσιο στη σχολή Jeanne d’Arc στον Πειραιά ήταν αρκετή για να λάβουμε μια γερή δόση αισιοδοξίας. Και φυσικά ανάμεσα στα 22 σχολεία που μετείχαν στο ΙΘ’ Mαθητικό Συμπόσιο ASPnet της UNESCO συμμετείχαν μαθήτριες και μαθητές των Εκπαιδευτηρίων ”Ο Πλάτων’’.

Η διαδικασία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Δημιουργούνται επιτροπές και ο πρόεδρος της αντιπροσωπείας κάθε σχολείου γίνεται πρόεδρος μιας ομάδας εργασίας που αποτελείται από παιδιά διαφορετικών σχολείων.

Καλούνται δηλαδή άγνωστοι μεταξύ τους να συνεργαστούν για ένα κοινό στόχο, όπως αναφέρει η κυρία Κατερίνα Ζευγώλη, η οποία από το 2010 μετέχει σε αυτή τη διαδικασία με ιδιαίτερο ενθουσιασμό βλέποντας να “ανθίζουν” παιδιά του σχολείου.

Είναι εκπληκτικό να παρακολουθείς μαθήτριες και μαθητές σου να αναπτύσσουν τα επιχειρήματά τους για θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα με ωριμότητα και κριτική ικανότητα σαν να είναι φοιτητές, λέει η κυρία Ζευγώλη.

Για να δούμε λοιπόν τι “άνθη” φύτρωσαν στο φετινό συμπόσιο με τίτλο:
“Βιώσιμη Ανάπτυξη: Κατανοώντας τους στόχους, οραματιζόμαστε το μέλλον”
.

Το πρωί της πρώτης ημέρας, οι μαθητές ξεκίνησαν το διάλογο προσεγγίζοντας καλλιτεχνικά το θέμα μέσα από χορογραφίες, τραγούδια, θεατρικά δρώμενα και εικαστικές παρεμβάσεις. Ο διάλογος συνεχίστηκε το ίδιο απόγευμα με επιτροπές που δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Συζητήθηκαν όλα με απόλυτη σοβαρότητα. Από το ρόλο των νέων μέχρι τις συνεργασίες και το θεσμικό πλαίσιο που απαιτείται για να υλοποιηθούν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης. Τα πορίσματά τους συζητήθηκαν σε ολομέλεια τη δεύτερη ημέρα και τα εγκεκριμένα θα διαβιβαστούν στην UNESCO από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO!

Κι εδώ έχει σημασία να δούμε τι λένε τα πορίσματα της 2ης επιτροπής στην οποία πρόεδρος ήταν η μαθήτρια της Β’ Λυκείου του Πλάτωνα, Έλενα Μπούγου:

“Η βιώσιμη ανάπτυξη στηρίζεται πάνω σε 3 κυρίαρχους πυλώνες. Αυτοί είναι ο κοινωνικός, ο οικονομικός και ο περιβαλλοντικός με τον τελευταίο να διακρίνεται σαφώς ιεραρχικά ως εκείνος με τον πρωταρχικό ρόλο”.

Σχολείο και Πολιτεία έχουν τα “κλειδιά” αναφέρει το πόρισμα. Το σχολείο ενημερώνει και ευαισθητοποιεί και η Πολιτεία αναλαμβάνει δράση. Τι μας λένε τα παιδιά;

  • Δημιουργήστε κρατικές επιτροπές για να ελέγχουν τους ρύπους από όπου κι αν προέρχονται, διασφαλίζοντας ακόμη και σε περιπτώσεις εργοστασίων το βιολογικό καθαρισμό λυμάτων και τη χρήση φίλτρων.
  • Φτιάξτε ποδηλατοδρόμους.
  • Επενδύστε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για συχνότερα και καλύτερα διασυνδεδεμένα δρομολόγια.
  • Επενδύστε στην ανακύκλωση και στην κομποστοποίηση.
  • Επενδύστε στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στα φωτοβολταϊκά πάρκα, στις ανεμογεννήτριες, στους υδροηλεκτρικούς σταθμούς, στην ενέργεια από βιομάζα.
  • Επιβάλλετε πρόστιμα σε όσους παραβαίνουν στοιχειώδεις κανόνες για ένα καλύτερο περιβάλλον

“Η βιώσιμη ανάπτυξη στηρίζεται πάνω σε 3 κυρίαρχους πυλώνες. Αυτοί είναι ο κοινωνικός, ο οικονομικός και ο περιβαλλοντικός με τον τελευταίο να διακρίνεται σαφώς ιεραρχικά ως εκείνος με τον πρωταρχικό ρόλο”.

Στο ίδιο πόρισμα τα παιδιά κοιτάζουν κατάματα και τη φτώχεια γιατί, όπως τονίζουν, δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς κοινωνική ευημερία, χωρίς τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων όπως οι πρόσφυγες, οι μετανάστες και οι άνεργοι.
Χωρίς ιατρική περίθαλψη και χωρίς εκπαίδευση, είναι επίσης δύσκολο να μιλάμε για βιώσιμη ανάπτυξη, λένε οι μαθητές στο πόρισμα αυτό και προτείνουν να γίνει υποχρεωτική η δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Και έχουν άποψη τεκμηριωμένη και για την οικονομική βιωσιμότητα δηλαδή “την ικανότητα μιας οικονομίας να στηρίξει ένα ορισμένο επίπεδο οικονομικής παραγωγής επ’ αόριστον”.

Πώς μπορεί να ενισχυθεί η πραγματική οικονομία μιας χώρας και η ευημερία της κοινωνίας;

“Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εφαρμόζουν οικονομική πολιτική σύμφωνα με τις κοινωνικές ανάγκες όπως για παράδειγμα εφαρμογή κατώτατου μισθού, αποτελεσματική διαχείριση της οικονομίας της χώρας με διαφάνεια και προσανατολισμό στην ανάπτυξη, όπως μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, των εργατικών εισφορών με στόχο την εξάλειψη της ανεργίας. Στον ιδιωτικό τομέα, θα πρέπει να εξαλειφθεί η τεράστια διαφορά τόσο μεταξύ των εργαζομένων όσο και στην αναλογική κατανομή στους εργαζόμενους από τα κέρδη των επιχειρήσεων”.

Κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον.

Μια αλυσίδα που αν σπάσει ένας κρίκος της, δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη που είναι πλέον μονόδρομος για κάθε κράτος, για κάθε κοινωνία, για κάθε άνθρωπο πάνω στον πλανήτη, λένε τα παιδιά.

Και πώς να κρυφτείς απο αυτά;

Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα!

Post a comment

one × three =

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Για να διευκολύνουμε τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου, χρησιμοποιούμε «cookies». Τα cookies είναι μικρά αρχεία δεδομένων / κειμένου που αποθηκεύονται στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας από το πρόγραμμα περιήγησής σας και τα οποία είναι απαραίτητα για τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου.

Χρησιμοποιούμε Session Cookies για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένη εμπειρία στην πλοήγηση των συνδρομητικών υπηρεσιών ή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες