Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Θα χαρούμε πολύ να σας ενημερώνουμε για τα τελευταία νέα σχετικά με τα εκπαιδευτήρια μας

Μαθηματικά, μάθημα για όλους;

Της Δρ. Ευτυχίας Αργυροπούλου (Καθηγήτρια Μαθηματικών στο MYP Certificate και στο ΙΒ Diploma)

Εκφράζεται συχνά η άποψη ότι τα Μαθηματικά είναι δύσκολα, δεν είναι για όλους, είναι για λίγους. Τι είναι όμως τα Μαθηματικά; Είναι κοντά στην πραγματικότητα η παραπάνω άποψη; Σίγουρα είναι η επιστήμη που ασχολείται με κάθε τι που μπορεί να μετρηθεί ή να υπολογιστεί, είναι η σπουδή των ποσοτικών σχέσεων, είναι η επικοινωνία με την πραγματικότητα, είναι η επιστήμη της τάξης γιατί δεν είναι δυνατό να υπάρξει μέτρηση, αν δεν υπάρξει τάξη, υποστηρίζει ο Γερμανός φιλόσοφος G. Leibnitz.

Τα Μαθηματικά δημιουργήθηκαν βεβαίως για να εξυπηρετήσουν επιτακτικές ανάγκες της καθημερινότητας του ανθρώπου, αλλά πολύ γρήγορα οδήγησαν και οδηγούν τον άνθρωπο με σταθερά βήματα στην προσέγγιση της αλήθειας σε πολλούς τομείς της επιστήμης. Τη σημασία της Μαθηματικής γνώσης και παιδείας καθιστά εναργή το περίφημο «μηδείς αγεωμέτρητος εισήτω» που έγραφε στο υπέρθυρο της ομώνυμης Ακαδημίας του ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος Πλάτων.

Τα Μαθηματικά είναι ένα από τα διδακτικά αντικείμενα που διδάσκονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο και καταλαμβάνουν παντού ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος. Αυτό δημιουργεί ένα επιπλέον άγχος σε διδάσκοντες και διδασκόμενους, ώστε το αποτέλεσμα να είναι και ανάλογο της βαρύτητας του αντικειμένου. Το βέλτιστο του αποτελέσματος αυτού υπαγορεύει και προς τις δύο πλευρές ιδιαίτερη προσπάθεια.

Ο πρωταγωνιστικός λοιπόν ρόλος του καθηγητή των Μαθηματικών εκτός από την άριστη γνώση του αντικειμένου του επιβάλλει να εφαρμόζει επιτυχώς τις αρχές της διδακτικής, των παιδαγωγικών και της Ψυχολογίας. Πάνω απ’ όλα να δημιουργεί το πλέον κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα ώστε οι μαθητές να δείξουν και αξιοποιήσουν όλες τους τις ικανότητες, γεγονός που απογειώνει το αποτέλεσμα της διδασκαλίας και να αποτινάξουν τον φόβο τους για τα μαθηματικά. Το σχέδιο μαθήματος ή το φύλλο εργασίας βοηθούν τον διδάσκοντα, αλλά βοηθούν και προς την κατεύθυνση της ενεργούς συμμετοχής στη ανακάλυψη της νέας γνώσης, ώστε πάλι να μεγιστοποιείται το μαθησιακό αποτέλεσμα, που είναι ένα διαρκές ζητούμενο για κάθε εκπαιδευτικό.
Τέλος, η ύλη του International Baccalaureate καθώς και τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε, βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν νέες δεξιότητες σύμφωνες με τις απαιτήσεις της εποχής.

Καταλήγοντας μπορούμε να πούμε ότι τα Μαθηματικά από τη φύση τους μπορεί να απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια αλλά με τη βοήθεια των δασκάλων, που ακολουθούν όλα τα παραπάνω και όχι μόνον, και την αγάπη των μαθητών προς αυτά, σίγουρα δεν είναι για λίγους αλλά για πολύ περισσότερους.

Post a comment