Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα άρθρα του blog μας!

Κύριε Kearney, παρακαλώ απαντήστε.

Της  Άρτεμης Παπασκαρλάτου (Μητέρα μαθητών μας)

Ο κήπος μας, προκλητικά ανθισμένος φωνάζει «πρωτομαγιά», τα πουλάκια κελαηδάνε στα δεντράκια, όπως έλεγε και το αναγνωστικό μας της Β’ Δημοτικού, τι θυμήθηκα τώρα, και τα παιδιά επιμένουν ότι το επόμενο Σάββατο θα πάμε οπωσδήποτε για μπάνιο γιατί πολύ αργήσαμε.

Οπότε, κύριε Kearney, και εκλεκτοί ομιλητές του Education Forward, καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται να είστε καταιγιστικά εντυπωσιακοί και μαζί ουσιαστικοί, γιατί σκοπεύω να σας αφιερώσω ένα πολύτιμο σαββατιάτικο πρωινό της Άνοιξης, ηλιόλουστο και ζεστό, σαν αυτά που έχουμε μόνο στην Ελλάδα.

«Είσαι φυτό», μου λέει η φίλη μου η Μαρία. «Σε θυμάμαι από τότε που έτρεχες στις διαλέξεις του Ράμφου». Η Μαρία, δεν έχει λέει Σάββατο πρωί babysitting για να έρθει μαζί μου στην εκδήλωση. Επίσης έχει να πάει supermarket. “Τι θα ακούσεις που δεν το ξέρεις;”

Κύριε Kearney, αν περιμένετε να συναντήσετε μία φανατική των Συμποσίων, πλανάσθε πλάνην οικτράν. Κι αν σχεδιάζετε απλά να μας πείτε τι καλό κάνει το ΙΒ στην υγεία, φοβάμαι ότι δεν θα συνεννοηθούμε. Ο λόγος που θα είμαι 10 το πρωί καθισμένη μπροστά μπροστά στο Ολύμπιο, είναι γιατί υπάρχει επιτακτική ανάγκη όλοι μαζί να βοηθήσουμε τα παιδιά μου, να μη γίνουν σαν εμένα!

Και εξηγούμαι:
Στο σχολείο μας είπανε ότι την Άνοιξη τα πουλάκια κελαηδάνε στα δεντράκια. Επειδή στους Αμπελοκήπους δεν είχε ούτε κλαρί, ουδέποτε άκουσα ανοιξιάτικο κελάηδισμα πουλιού στη γειτονιά, παρά μόνο πολύ αργότερα όταν μετακόμισα βόρεια. Αλλά το έγραφα ανελλιπώς στις εκθέσεις μου για τον όμορφο Μάη, μαζί με φανταστικές εκδρομές και κατασκευές στεφανιών από αγριολούλουδα, γιατί αυτό ήταν το σωστό, ενώ αγοράζαμε έτοιμα από το ανθοπωλείο, και τελικά πίστεψα βαθιά μέσα μου ότι ξεχυνόμαστε κάθε Πρωτομαγιά στα λιβάδια, εμείς κι οι μέλισσες.

Τι λέει σήμερα η Διεθνής Εκπαίδευση για τη σύνδεση του σχολείου με την πραγματικότητα; Πώς ενθαρρύνονται τα παιδιά να βλέπουν την αλήθεια, να την κρίνουν, να την συγκρίνουν και να την αλλάζουν εάν θέλουν; Πώς προστατεύονται από το να κάνουν βίωμα κάτι μόνο και μόνο επειδή τους το λένε; Καταλαβαίνετε ότι τα έθιμα της Πρωτομαγιάς με απασχολούν πολύ λιγότερο από τις επιβεβλημένες αντιλήψεις για το τι είναι σωστό και λάθος, ηθικό και ανήθικο, δίκαιο και άδικο, επιτυχία και αποτυχία, «εγώ» και «εμείς». Πώς φτάνουν τα παιδιά να ανακαλύψουν ποιοι είναι στ’ αλήθεια, αφού, όπως πολύ ωραία συνοψίζει ο Κοέλιο, «δεν είμαστε η ιστορία που μας είπανε»; Επιγραμματικά η ερώτηση: Πώς μαθαίνουμε στα παιδιά να αναπτύσσουν την κρίση τους και να την χρησιμοποιούν για να καταγράψουν τη δική τους πραγματικότητα; Παρακαλώ απαντήστε.

… και πώς μαθαίνουν να αλλάζουν την πραγματικότητα που δεν τους κάνει, σεβόμενα και σε συνεργασία με τους ανθρώπους γύρω τους; Παρακαλώ απαντήστε.

Πώς μαθαίνουν να πέφτουν και να ξανασηκώνονται;
Πώς μαθαίνουν να φεύγουν από τα όρια της πεπατημένης, τα όρια του μικρού χωριού μιας ανυποψίαστης πλειοψηφίας;
Πώς μπορούν να απολαύσουν την προνομιακή ελληνική φύση και ενέργεια, ζώντας, δρώντας, επηρεάζοντας, αλλάζοντας τον κόσμο;
Πώς θα μάθουν να σχεδιάζουν επόμενα βήματα, απ’ όποιο σημείο κι αν ξεκινούν;
Πώς θα συνειδητοποιήσουν ότι η Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά άλλη μια διαδικασία ενδυνάμωσης δεξιοτήτων;
Πώς θα προετοιμαστούν για την εποχή που το μυαλό μας το ίδιο θα μπαίνει σε ένα Διαδίκτυο στα πρότυπα του Internet και θα θυμόμαστε την απλή προπαγάνδα και τα fake news ως ερασιτεχνικές γραφικότητες;
Πώς θα προετοιμαστούν για έναν κόσμο που δεν ξέρουμε και δεν ξέρουν και δεν μπορούμε να προσποιηθούμε ότι ξέρουμε, γιατί δεν μας ενδιαφέρει νομίζω να κοροϊδέψουμε τα παιδιά μας…
Παρακαλώ απαντήστε.

Καταλαβαίνω ότι θα μας πείτε πολλά χρήσιμα για τις εξελίξεις στην Εκπαίδευση. Περιμένω από εσάς και ένα γιατί. Ξέρουμε ότι το σημερινό σύστημα καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη βιομηχανική επανάσταση και τις ανάγκες για καταρτισμένους εργαζόμενους σε όλες τις βαθμίδες. Ποια είναι η ανάγκη που οδηγεί την εκπαίδευση σήμερα; Ποια είναι η ανάγκη που κάνει κάποιες κοινωνίες να προχωρούν και κάποιες όχι; Μπορεί η εκπαίδευση να δημιουργήσει μόνη της μία επανάσταση;
Παρακαλώ απαντήστε.

… και μην σας περάσει από το μυαλό ότι ενδιαφέρομαι μόνο για τα παιδιά μου. Εννοείται ότι ενδιαφέρομαι για τα παιδιά μου. Θα έδινα τα πάντα για να είναι ευτυχισμένα και χαρούμενα. Όμως ξέρω ότι δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα μόνα τους. Ξέρω ότι δεν μπορούν απλά να προσπεράσουν τους γονείς και τους δασκάλους τους. Χρειάζεται να αλλάξουμε κι εμείς οπτική και τρόπους.

Ακούγοντας στο Education Forward για το πώς διδάσκετε τα παιδιά από το Νηπιαγωγείο μέχρι το τέλος του σχολείου, ελπίζω να κλέψω κάποιες πρακτικές και για δική μου χρήση, απέναντι στην πληροφορία, την αναζήτηση και την έρευνα, τη διαχείριση μιας αποτυχίας, την ανάγνωση του κόσμου. Βλέπετε, πιστεύω στο «αεί διδασκόμενος», την ελληνική ιδέα που έχει υιοθετήσει το ΙΒ, ως τον μόνο τρόπο επιβίωσης σήμερα. Γι’ αυτό θα έρθω με χαρά να σας γνωρίσω, με το μπλοκ, το στυλό και δεκάδες ερωτήσεις. Για να μην πάει ούτε μια μέρα, ούτε ένα παιδί χαμένο. …και σας παρακαλώ, να είστε έτοιμος να απαντήσετε.

Post a comment

three × two =

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Για να διευκολύνουμε τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου, χρησιμοποιούμε «cookies». Τα cookies είναι μικρά αρχεία δεδομένων / κειμένου που αποθηκεύονται στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας από το πρόγραμμα περιήγησής σας και τα οποία είναι απαραίτητα για τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου.

Χρησιμοποιούμε Session Cookies για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένη εμπειρία στην πλοήγηση των συνδρομητικών υπηρεσιών ή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες