Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Θα χαρούμε πολύ να σας ενημερώνουμε για τα τελευταία νέα σχετικά με τα εκπαιδευτήρια μας

IB Diploma: ένα πρόγραμμα που χτίζει χαρακτήρα και ήθος

Της Ελένης Ιωάννας Κρητικοπούλου (Απόφοιτος IB)

Έχει περάσει πάνω από μια βδομάδα από το τέλος των εξετάσεων και μου φαίνεται αδιανόητο πως η σχολική μου ζωή έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Αν και έχω αποκτήσει γνώσεις, εμπειρίες, φίλους και αμέτρητες αναμνήσεις τα τελευταία 12 χρόνια στον «Πλάτωνα», αυτό που θα μου μείνει πραγματικά αξέχαστο είναι ο καιρός που πέρασα φοιτώντας στο IB Diploma τις χρονιές 2015-2017.

Σίγουρα, για όλους τους μαθητές του IB Diploma αυτές οι δύο χρονιές είναι ξεχωριστές και διαφορετικές για τον καθένα.

Για μένα, όμως, οι λέξεις που χαρακτηρίζουν την εμπειρία μου είναι: άγχος, ξενύχτι, κλάμα, αμέτρητες σημειώσεις και φυλλάδια αλλά και πολύ γέλιο, ανακούφιση, φιλία, οικογένεια και επιτυχία. Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν γεμάτα σκαμπανεβάσματα, με πολλές καλές και κακές στιγμές. Παρόλ’ αυτά, κάνοντας έναν απολογισμό μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα θετικά υπερισχύουν των αρνητικών, στο πρόγραμμα του IB Diploma στο σχολείο μας.

Ένας ουσιαστικός λόγος για τον οποίο αποφάσισα να ακολουθήσω το IB Diploma ήταν η δυνατότητα να επιλέξω τα μαθήματα που με ενδιέφεραν. Μέχρι την Α’ Λυκείου ο φόρτος των πολλών μαθημάτων μου φαινόταν τεράστιος και όταν λοιπόν έπρεπε να αποφασίσω ποιο πρόγραμμα θα ακολουθούσα, η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων μου φάνηκε ως κάτι… ειδυλιακό. Έτσι μπορούσα πια να μελετήσω τα μαθήματα που πραγματικά μου ταιριάζουν και με ενδιαφέρουν, όπως η ιστορία και η λογοτεχνία και σε επίπεδο που θα μου φανεί χρήσιμο στις πανεπιστημιακές μου σπουδές. Παράλληλα, όμως, όντας απαίτηση από τον οργανισμό του IB, έπρεπε να συμπεριλάβω και ένα επίπεδο μαθηματικών –το IB έχει τέσσερα επίπεδα- και μια επιστήμη. Αν και αυτό στην αρχή με ενόχλησε, στην πορεία, ξεκινώντας τα μαθήματα, κατάλαβα το πόσο σημαντικά είναι στη ζωή ενός μαθητή, ακόμα και κάποιας σαν εμένα, μιας «θεωρητικού», επειδή διδάσκουν ένα διαφορετικό και ολοκληρωμένο τρόπο σκέψης.

Επίσης κάτι που με τράβηξε στο πρόγραμμα IB Diploma του Πλάτωνα ήταν τα μικρά τμήματα, καθώς δημιουργούν αίσθηση οικειότητας και άνεσης μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών. Έτσι δημιούργησα φιλικές σχέσεις με τους καθηγητές, αφού όλοι τους ήταν πάντα κοντά μου για κάθε απορία και ανάγκη ακόμα και σε προσωπικό επίπεδο. Η επιμονή και η υπομονή των καθηγητών μου και του IB coordinator ήταν σημαντικός παράγοντας στην ακαδημαϊκή μου βελτίωση, καθώς έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να με ωθήσουν στην επιτυχία. Αυτό, σε συνδυασμό με τις αδερφικές φιλίες που δημιούργησα με τους συμμαθητές μου, λόγω των αμέτρητων ωρών που περάσαμε μαζί μέσα στα μικρά αυτά τμήματα, είχαν ως αποτέλεσμα η σχέση μας με τους καθηγητές να είναι «οικογενειακή».

Έχοντας τελειώσει το IB Diploma και τώρα πια στην τελική ευθεία προς την επίσημη αποφοίτησή μου, συνειδητοποιώ πως πολλά πράγματα, στα οποία με βοήθησε το πρόγραμμα και οι καθηγητές, δεν θα μπορούσα να τα καταφέρω μόνη μου.

Ένα από αυτά και ίσως το πιο σημαντικό ήταν η επιλογή των πανεπιστημίων στα οποία έκανα αίτηση αλλά και η ίδια η διαδικασία αυτής της αίτησης. Αυτά τα άτομα έκαναν ό,τι μπορούσαν για να διευκολύνουν αυτή τη διαδικασία ώστε να μην παρεμβάλλεται στα καθημερινά μου μαθήματα και τις υποχρεώσεις μου. Πιστεύω πραγματικά ότι χάρη σε όσα ανέφερα προηγουμένως και της καλής καθοδήγησης όσων ασχολήθηκαν με αυτή τη διαδικασία, κατάφερα να πάρω θετικές απαντήσεις και από τα πέντε πανεπιστήμια στα οποία έκανα αίτηση.

Επιπρόσθετα, ο πιο ταιριαστός χαρακτηρισμός του IB Diploma είναι ότι δεν αποτελεί μόνο ένα ακαδημαϊκό πρόγραμμα, αλλά και ένα πρόγραμμα που «χτίζει» χαρακτήρα και ήθος.

Μέσα από το ΙΒ κατανόησα περισσότερο τις έννοιες του compassion (συμπόνια) και του selflessness (ανιδιοτέλεια). Πριν από το ΙΒ, δεν είχα κατανοήσει τη σημασία αυτών των εννοιών γιατί δεν είχα καταφέρει να τις ασκήσω πρακτικά˙  κάτι το οποίο τελικά με ώθησε να κάνω το CAS. (Επίσης έμαθα να χρησιμοποιώ άνω τελείες).

Το πρόγραμμα CAS – αρχικά για τα Creativity (δημιουργικότητα), Activity (δράση) και Service (υπηρεσία)- δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξεφύγουν από τον καθημερινό φόρτο εργασίας και να «βελτιώσουν» τον ίδιο τους τον εαυτό.

Εγώ, για παράδειγμα, βελτίωσα τη μουσική μου γνώση και δεξιότητα πηγαίνοντας σε μαθήματα κιθάρας και σε εβδομαδιαίες πρόβες μπάντας. Επίσης κρατούσα σε φόρμα το σώμα μου πηγαίνοντας σε εβδομαδιαία μαθήματα χορού, καθώς πολλές φορές μπορεί κανείς να παραμελεί τη σωματική του υγεία όταν έχει πολλές άλλες υποχρεώσεις.

Έτσι, το CAS μου θύμιζε πως με κάποιο τρόπο έπρεπε να χωρέσω και την άθληση μέσα στο γεμάτο μου πρόγραμμα. Τέλος, το κομμάτι του service ήταν αυτό που με ενέπνευσε περισσότερο.

Συμμετέχοντας στα χριστουγεννιάτικα bazaar του σχολείου μας με τους συμμαθητές μου και συγκεντρώνοντας μεγάλο αριθμό χρημάτων, τα οποία δόθηκαν έπειτα στο Ίδρυμα Ελπίδα, κατάλαβα ότι για να στηρίξει κανείς κάποιον που το έχει ανάγκη, δεν είναι υποχρεωτικό να κάνει κάτι μεγάλο˙ αρκεί μια μικρή πράξη. Έτσι, προσφέροντας εθελοντική δράση σε διάφορα ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα Ανεμώνη και ο Σύλλογος Αρχέλων, έστω και για μερικές ώρες, κατάλαβα πως πραγματικά μπορεί ο οποιοσδήποτε, ακόμη και με μικρά μέσα, να αλλάξει τον κόσμο.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω ότι τα δύο χρόνια στο ΙΒ δεν ήταν εύκολα. Πολλές φορές ένιωσα άσχημα και αμφέβαλλα για τις ικανότητές μου και όλα μου φαίνονταν «βουνό». Αποδείχτηκε όμως ότι με συνεχή αφοσίωση και την υποστήριξη της οικογένειας, των φίλων και των καθηγητών μου, μπορώ να τα καταφέρω και να πετύχω τους στόχους μου.

Εν κατακλείδι, αυτό που θα έλεγα σε κάθε νέο μαθητή που βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής προγράμματος και έχει στραφεί προς το ΙΒ Diploma είναι ότι πρέπει να είναι διατεθειμένος να παλέψει για το στόχο του ακόμα κι αν δεν τον γνωρίζει εξαρχής, αφού το ίδιο το πρόγραμμα θα τον βοηθήσει να επιλέξει σωστά, όπως έκανε και το ΙΒ Diploma του Πλάτωνα για μένα.

Post a comment