Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Θα χαρούμε πολύ να σας ενημερώνουμε για τα τελευταία νέα σχετικά με τα εκπαιδευτήρια μας

49 χρόνια, σαν την πρώτη φορά

(της κουκουβάγιας, άγαλμα στο χώρο υποδοχής του Πλάτωνα)

Αγιασμός στον Πλάτωνα. Πόσους έχω ζήσει; 49 χρόνια γιορτάζω την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς στο σχολείο μας και πάντα είναι σαν την πρώτη φορά. Τα παιδάκια που κάποτε στριμώχνονταν για να πιτσιλιστούν από το «δροσερό νεράκι» του παππά, σήμερα είναι γονείς και κάποιοι -λίγοι- παππούδες. Κάποια άλλα παιδάκια, πιο ανήσυχα, πιο ώριμα, πιο «έξυπνα» θα λέγαμε, θαυμάζοντας τη φύση που τα βελτιώνει σταθερά σαν μοντέλα smart phone, στέκονται στις γραμμές, ανυπόμονα να δώσουν το στίγμα τους στην εποχή τους.

Η πολλή συναναστροφή με την Αθηνά, τη θεά της σοφίας μου έχει δώσει μία κάπως καθαρότερη εικόνα της πραγματικότητας, ώστε να μπορώ να καταλάβω ότι η ουσιαστική δύναμη, όπλο, εργαλείο, περιουσία, όχημα -όπως θέλετε το λέτε- για την ευτυχία, είναι η γνώση! Κι όταν λέω γνώση, δεν εννοώ πληροφορία, μόρφωση, εκπαίδευση, συλλογή πτυχίων κ.λπ. Εννοώ βαθιά κατανόηση του εαυτού μας και των εννοιών του κόσμου, με τρόπο που θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε οι ίδιοι, με προσωπική ευθύνη και χωρίς περιορισμούς τη ζωή που θέλουμε.

Αυτή η γνώση είναι η μεγάλη πρόκληση για κάθε σχολείο και κάθε κοινωνία σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή στην ιστορία που ξέρουμε.
Η θέση μου, σε κομβικό σημείο στο κτίριο του Πλάτωνα, μου έχει χαρίσει ασύλληπτες εμπειρίες «συνειδητοποίησης», μέσα από την παρατήρηση των λιλιπούτειων και αργότερα εφήβων στοχαστών, καλλιτεχνών, επιστημόνων, αθλητών, χαρισματικών στο σύνολό τους μαθητών μας. Μικροσκοπικά κεφαλάκια της προσχολικής σε πρώτο πλάνο και πίσω τσάντες με ροδάκια διπλές σε μέγεθος από το σώμα, γεμάτες με μια αλλαξιά ρούχα, ενθουσιασμό και απορίες… Κι άλλες φορές, νεανικές σιλουέτες ορκισμένων επαναστατών, που τα ξέρουν όλα, αλλά δεν ξέρουν πώς να τα ξαναβρούν με έναν φίλο, να ανοιχτούν στους γονείς τους, να εμπιστευτούν την πατρίδα τους, να διαλέξουν πορεία… Ακούω τα παιχνίδια, τις κουβέντες, τις αναζητήσεις των παιδιών από τα πιο μικρά ως τα πιο μεγάλα και σκέφτομαι:

Τι έχει να τους διδάξει ο κόσμος μας εκτός από το πώς… να τον αλλάξουν;

Ξέρω –από μέσα- ότι το σχολείο μας δουλεύει με αλλαγές για τις αλλαγές που θέλουμε να δούμε. Κι αυτό, για μένα σημαίνει ζωή, κίνηση, εξέλιξη, αισιοδοξία. Η πρόοδος είναι κάτι που συμβαίνει καθημερινά, εμποτίζοντας την πραγματικότητα των παιδιών μας. Έχει νόημα και ζωτική αξία για όλους μας να μεγαλώνουμε σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται σταθερά.

Φέτος κρατήσαμε την παράδοση… Στο κτίριο έγινε το «ελάτε να δείτε». Μετά το Πλανητάριο, που εξακολουθεί να ενθουσιάζει μαθητές και επισκέπτες, αποκτήσαμε ανακαινισμένη βιβλιοθήκη έτοιμη να φιλοξενήσει και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη, ανακαινισμένη κουζίνα και τραπεζαρία που ανοίγει την όρεξη, ένα σύγχρονης αισθητικής θέατρο επαγγελματικών προδιαγραφών, καινούριες αίθουσες διδασκαλίας και γραφεία, ανακαινισμένες τουαλέτες –αν ξεχνάω κάτι παρακαλώ τους συναδέλφους στους ορόφους να με συγχωρέσουν.

Στο επίπεδο των εκπαιδευτικών πρακτικών και προγραμμάτων τώρα, η αναζήτηση δεν σταματάει ποτέ. Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε ένα μετεκπαιδευτικό σεμινάριο για όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο, σχετικά με τους μαθησιακούς τύπους των παιδιών, το πώς ορίζονται και αξιοποιούνται για το καλό κάθε μαθητή ξεχωριστά αλλά και ολόκληρης της τάξης. Νομίζω ότι τους ενθουσίασε. Μπορείς να καταλάβεις πόσο ενδιαφέρον βρίσκει το ακροατήριο ένα σεμινάριο, όταν συνεχίζουν τα θέματα να συζητιούνται και στην καντίνα…

Φέτος το Τμήμα Ψυχολογίας και Μαθησιακής Υποστήριξης του σχολείου μας, με τρεις ψυχολόγους, έναν για κάθε βαθμίδα, μία λογοθεραπεύτρια και μία ειδική παιδαγωγό, αποκτά ζωτικό ρόλο στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στηρίζοντας την πλήρη αξιοποίηση αξιοποίηση του δυναμικού κάθε μαθητή προσωπικά. Οι ειδικοί του τμήματος πέρα από τη συμβουλευτική, ενημερώνουν και εκπαιδεύουν συστηματικά, δασκάλους και γονείς.

Το εκπαιδευτικό έργο σε κάθε βαθμίδα συντονίζεται από τρεις υπευθύνους: τον Διευθυντή, τον Ψυχολόγο και τον coordinator του ελληνικού ή διεθνούς προγράμματος (Reggio Emilia, PYP, MYP, Φροντιστηριακό, IB Diploma), που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό επίπεδο.

Οι μαθητές μας φέτος θα είναι οι πρώτοι στην Ελλάδα που θα αποκτήσουν το MYP Certificate μέσω διεθνούς e-assessment (ηλεκτρονική αξιολόγηση). Τα παιδιά από την ΣΤ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου, προετοιμάζονται για τον σημαντικό αυτόν τίτλο, με τη χρήση διεθνούς εκπαιδευτικού υλικού.

Γενικά, με γνώμονα πάντα τις αρχές του Reggio Emilia, του International Baccalaureate και τις επιταγές του Υπουργείου Παιδείας, η ύλη όλων των τάξεων εμπλουτίστηκε και αναδιοργανώθηκε, ενσωματώνοντας διεθνείς πρακτικές και τάσεις, προστέθηκαν μαθήματα και δραστηριότητες, ξεκίνησαν νέες συνεργασίες με σχολεία και οργανισμούς στο εξωτερικό και είμαστε ακόμη στο Σεπτέμβριο….

Αλλά υπάρχει κάτι που δεν αλλάζει με τίποτα στον Πλάτωνα. Η αγάπη, το πάθος η ευθύνη, γι’ αυτό που γίνεται εδώ. Η αγκαλιά που ανοίγουν διάπλατα οι άνθρωποι, δάσκαλοι και συνεργάτες, για όλα τα παιδιά μας. Η χαρά της έρευνας και της γνώσης και η ιδιαίτερη προστατευτική ενέργεια, που εκπέμπεται ακόμη κι απ’ το κτίριο… την κάθε αίθουσα, τους γεμάτους έργα διαδρόμους, τα αγάλματα…

Δεν γράφω σήμερα για να εξάρω το ρόλο των αγαλμάτων στη γνωσιακή διαδικασία, αν και θα μπορούσα. Με αφορμή τον Αγιασμό και το επίσημο ξεκίνημα στο σχολείο μας, ένιωσα την ανάγκη να μοιραστώ την πολύ μεγάλη χαρά μου για τα καινούρια που αρχίζουν. Εύχομαι καλή χρονιά σε όλους. Επίσης, μας εύχομαι να μπορούμε πάντα, να δίνουμε στα παιδιά τα πάντα! Γιατί είναι μοναδικά, είναι καταπληκτικά, είναι ιδιαίτερα, μπορούν να φτιάξουν έναν καλύτερο κόσμο και το αξίζουν!

Θα μου πείτε, «της κουκουβάγιας τα παιδιά»… Ε ναι! Το δέχομαι.

Post a comment