Widget Image
Widget Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα άρθρα του blog μας!

Πώς επιλέγουμε σχολείο;

Της Βάσιας Παπαδοπούλου M.Ed.(Γενική Διευθύντρια, Υπεύθυνη Ακαδημαϊκών Προγραμμάτων)

«Είναι ο Πλάτωνας το καλύτερο σχολείο για το παιδί μου;»

Η ερώτηση έρχεται καθημερινά, άμεσα ή έμμεσα, από τους γονείς μικρών και μεγάλων μαθητών, από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα στο διδακτικό δυναμικό και αργότερα στη Διοίκηση του σχολείου. Του σχολείου που είναι κυριολεκτικά το σπίτι μου!

Ξέρω ότι μπορώ, γνωρίζοντας τη δουλειά που κάνουμε εδώ, να απαντήσω πολύ αξιόπιστα: «ναι»! Αλλά προτιμώ να λέω… «ψάξτε το!».

Γιατί πιστεύω ότι οι εμπειρίες και οι αξίες ζωής κάθε ανθρώπου προσδιορίζουν τη φιλοσοφία εκπαίδευσης που θεωρεί ιδανική για το παιδί του, από τα πολύ ευαίσθητα πρώτα σχολικά χρόνια, έως και την προπανεπιστημιακή βαθμίδα. Οι δική μας οπτική για τον κόσμο, το παρόν και το μέλλον μας, η αντίληψή μας για την ηθική, την ευτυχία, την επιτυχία, την κοινωνία, την οικονομία και την πολιτική με την ευρεία έννοια, δημιουργεί την πεποίθησή μας για το πώς πρέπει να μορφωθεί το παιδί μας.

Η αλήθεια αυτή μου είναι ακόμη περισσότερο κατανοητή τώρα, που ως μητέρα, βλέπω το πρόσωπο του γιου μου σε κάθε μαθητή και αντιμετωπίζω τον Πλάτωνα και με τη ματιά του πιο απαιτητικού γονέα. Η έρευνα λοιπόν για την επιλογή του «τέλειου» σχολείου ξεκινάει πρώτα από τον ίδιο τον εαυτό μας και κατά τη γνώμη μου ολοκληρώνεται σε μερικά απαραίτητα βήματα:

  1. Καταγράφουμε με ειλικρίνεια τις πιο σημαντικές αξίες μας και τα πιο σημαντικά για εμάς ζητούμενα από την εκπαίδευση του παιδιού. Εάν πιστεύουμε στην ελεύθερη έκφραση, είναι δύσκολο να εμπιστευτούμε ένα σχολείο με πολύ αυστηρή πειθαρχία. Εάν πιστεύουμε στην μοναδικότητα κάθε ανθρώπου δεν «χωράμε» σε ένα σχολείο που βάζει ταμπέλες. Εάν πιστεύουμε στη συνεργασία και την προσωπική επαφή δεν μας ταιριάζει ένα απρόσωπο σχολείο κ.λπ.
  2. Ενημερωνόμαστε για τις εκπαιδευτικές τάσεις. Κάνουμε μία μικρή έρευνα για τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, τα παιδαγωγικά συστήματα διεθνώς, απόψεις ειδικών κλπ. Με βάση όλα τα παραπάνω διαμορφώνουμε τελικά τους κύριους άξονες αναζήτησης του ιδανικού σχολείου.
  3. Ερευνούμε ποια σχολεία έχουν τη φιλοσοφία και τα προγράμματα που απαντούν στις δικές μας προτεραιότητες.
  4. Επισκεπτόμαστε το σχολείο. Ρωτάμε διεξοδικά μέχρι να πάρουμε όλες τις απαντήσεις που χρειαζόμαστε. Ακούμε τη λογική και το συναίσθημά μας. Πώς αισθανόμαστε στο χώρο; Εμπνέουν εμπιστοσύνη οι άνθρωποι που συναντήσαμε; Τι αίσθηση δίνουν οι μαθητές και οι δάσκαλοι γύρω μας;
  5. Δεν παραλείπουμε τις δύο βασικές ερωτήσεις: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας; Τι κάνετε διαφορετικά/καλύτερα από τα άλλα σχολεία;
  6. Βλέπουμε όσα σχολεία χρειαστεί. Κάποιοι νιώθουν περισσότερο ασφαλείς διερευνώντας όλες τις πιθανές επιλογές, κάποιοι άλλοι σταματούν την έρευνα στο πρώτο σχολείο που θα τους κάνει να αισθανθούν καλά. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος.
  7. Εμπιστευόμαστε το παιδί μας όσο μικρό κι αν είναι! Ακόμη και εάν έχουμε καταλήξει σε ένα μόνο σχολείο, το φέρνουμε να το δει, να το αισθανθεί, να το εγκρίνει. Του δείχνουμε ότι εμείς εμπιστευόμαστε το χώρο, αλλά εκείνο χρειάζεται να πάρει την τελική απόφαση και αξιολογούμε πολύ σοβαρά πιθανή αντίδραση ή δυσαρέσκεια.

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από πολύ γρήγορες αλλαγές. Στα επόμενα χρόνια θα έχουμε περισσότερες και ταχύτερες. Με τις μεθόδους που έχουμε στη διάθεσή μας μπορούμε να προβλέψουμε κάποιες μελλοντικές ανάγκες και να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας γι αυτές, αλλά η πραγματική πρόκληση για την Παιδεία σήμερα είναι να προετοιμάσει ανθρώπους ικανούς να αλλάζουν και να εξελίσσονται αποτελεσματικά όποτε αυτό χρειάζεται. Ανθρώπους με υψηλή αυτοπεποίθηση και κοινωνική συνείδηση, ικανούς να παράγουν κάθε φορά αποτελεσματικές λύσεις για την προσωπική τους ευτυχία και το καλό της κοινωνίας που ζουν.

Αυτό κάνουμε εδώ στον Πλάτωνα, υιοθετώντας διεθνείς πρωτοπορίες, αντιλήψεις και προγράμματα, με όραμα να δημιουργούμε πολύπλευρα επιτυχημένους, ευτυχισμένους ανθρώπους, οδηγούς για το περιβάλλον τους και τη γενιά τους.

Πιστεύουμε στα παιδιά, στις ιδέες και τις ικανότητές τους, τα σεβόμαστε, καλλιεργούμε τις πολλαπλές νοημοσύνες και δυνατότητές τους, ακολουθούμε τη φαντασία τους, τα εμπνέουμε να εξερευνήσουν τον κόσμο με χαρά, όχι περιμένοντας να μεγαλώσουν και να γίνουν αυτό που περιμένουμε, αλλά στηρίζοντάς τα να είναι αυτό που θέλουν και μπορούν! Από σήμερα! Τα παιδιά είναι πολίτες του σήμερα και όχι μόνο του αύριο.

Εγώ ως επιστήμονας της εκπαίδευσης -και σήμερα ίσως περισσότερο ως μητέρα, εκεί βάζω τον πήχη για το σχολείο του 21ου αιώνα. Το σχολείο του παιδιού μου. Και ονειρεύομαι μία στιγμή που αυτήν την Παιδεία θα μπορεί να τη δώσει το Δημόσιο Σχολείο στη χώρα μας, για να μπορούμε όλοι να ανεβούμε λίγο ψηλότερα.

Χαίρομαι πραγματικά όταν γονείς και παιδιά δείχνετε την εμπιστοσύνη σας στον Πλάτωνα. Γιατί νιώθω ότι όσοι μοιραζόμαστε αυτή την αντίληψη Παιδείας, στην πραγματικότητα μοιραζόμαστε το ίδιο όνειρο για τον κόσμο. Έναν κόσμο πλουσιότερο, φιλικότερο, καλύτερο και πιο ειρηνικό!

Τελικά για να διαλέξουμε σχολείο για ένα παιδί, αρκεί απλά να σκεφτούμε τον κόσμο που θέλουμε να ζήσει…

 

 

Post a comment

ten − eight =

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Για να διευκολύνουμε τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου, χρησιμοποιούμε «cookies». Τα cookies είναι μικρά αρχεία δεδομένων / κειμένου που αποθηκεύονται στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας από το πρόγραμμα περιήγησής σας και τα οποία είναι απαραίτητα για τη χρήση του διαδικτυακού μας τόπου.

Χρησιμοποιούμε Session Cookies για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένη εμπειρία στην πλοήγηση των συνδρομητικών υπηρεσιών ή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες